This is Aisyah Samad Zone

This is Aisyah Samad Zone

Jun 24, 2012

Lagu peneman di kala ....


Aku kan . . . aku kannn . . . aku kan . . . gerammmmmm sangattttt . . . bila aku geram aku mula la nk makannnn . . . makannnn lagiii . . . dan makannnn . . . lepas tu mula aku mencari2 cerita lawak atau memaksa sesiapa utk buat lawak supaya aku boleh gelak . . . aku nk jadi hantu gelak pulakkk . . . penyakit2 ini hanya boleh dijumpai di kala aku marah atau sedih sahaja . .

well, aku taw korg pon mcm tu.. 1st,bila kita mrh kita msti akan membebel..dan bila kita sedih kita mesti la menangis..bila membebel dan menangis,kita akan kehilangan tenaga dan rasa lapar semula…sbb tu kita sanggup selongkar peti ais tgh2 mlm..jgn ckp korg xpnah buat..sikit pon aku xcaya..huh… ok 2nd, bila kita dah puas membebel atau menangis..kita akan dpt tahu bahawasanya tiada guna kita meratapi atau bebai2..dan seterusnya kita merasa diri sungguh bebal..jd kita ingin mentertawakan diri kita..maka kita cari jalan utk ketawa..so,pastikan bf anda seorg yg xcerewet bila anda mkn dengan byk dan ketawa xingat dunia selepas membebal atau menangis…jika dia adalah cerewet dan tidak memahami,segera tinggalkn dia..dia sungguh tidak osem seperti fazeerul..

Hmm,korg percaya x lagu tu blh jadi kwn yg baik..kalau korg sedih..dan xdak sapa2 teman,dgr la lagu…lagu mesti teman korg..dia setia taw…keh3…
Aku dulu sukaaa sgt dgr lagu sedih2…lagu jiwang2 dulu2…alaa..mcm pelamin anganku musnah..mahligai dari air mata..mcm2 lg la lagu org putus cinta..now,lagu2  yg kita dgr bg kesan ke atas diri kita,hidup kita..aku jadi mcm seorg yg forever alone sbb aku sgt addicted ngn lagu2 cmtu..bg merasakan feel yg aku ni mmg xdak sapa2…ok,itu salah..jangan wat cm aku…jangan layan perasaan negative..perasaan negative bukan utk dilayan..tetapi utk diberi sepakan penalty..hehe!..so selepas aku btul2 putus cinta,aku mengharamkan diri aku dr mendengar lagu2 yg sedih atau lagu2 yg buat aku sedih…sat upon aku xdgr…npk mcm remeh kn..tp inilah salah 1 punca kita payah sgt nk bangkit lepas tersungkur…jangan dengar lagu sedih2 lg..tak membantu lgsung…dgr ckp mak ni…okeee..gud girl….^^

Kita mesti ada lagu kenangan kan…lagu kenangan aku ngn fazeerul opkos la lgu utopia yg jiwang habis tu..aku pon nk tgelak sebut tajuk dia mencintaimu smpai mati tuu..haha.tp mmg lagu tu pon..tp kalo bergaduh ngn dia…ha lagu tanpamu la aku dgr…alaaaa…yg sabhi sadhi tu..btul ke nma dia?..ah bedal… ahh..konon2nya nk bg diri sendiri rasa laa..apa jd kalo dia xdak..so that aku akan lg hargai dia..hehe..^^
Then kalau aku tension..esaimen melambak ke…ada org wat aku geram ke…khai tarik rmbut aku ke…aku geram ngn fazeerul ke…aku biasanya akan pasang lagu luka seribu rindu kuat2 dan sing along..bg suara aku lg kuat dr lagu tu..so kalo puncanya khai,dia pulak yg tension blk..mbahahahah…kalo aku nyanyi lagu tu kuat2 aku rsa puasss…rsa lega..rsa…iskk..xtaw la nk ckp..legaaa….cara lainnya adalah dengan menjerit..tp aku lebih suka menjerit smbil nyanyi..smbil nyanyi tu aku membayangkan org yg aku geram tu…ok contohnya khai laa..psai dia salu buli aku kn…so khai adalah api yg menjadi bara tu..lpas tu khai jd lak debu..mbahahaha..baru ku puas.baru ku puasss…tp khai sbnrnya dah salu sgt dgr aku melalak lagu tuu..aku taw dia pasti merindui suara aku..sob sob…

=)…aku tgh senyum ni…so,bila senyum nk nyanyi lagu apa lak ehh?...hehe..time gembira ni..suma lagu aku nyanyi..kalo terdengar lagu tamil,lgu tamil la aku nyanyi..mood tgh baik kn…jd sepanjang aku menjadi pencinta muzik ni..lagu2 yg universal..mksud aku yg xberkisarkn cinta sgt,adalah pilihan terbaik..kalo lagu English,aku suggest mika-relax,take it easy…mmg relax dgr lagu ni..kalo Indonesian lak..opick-rapuh..kalo korea..girl generation..korg leh menari skali..aku salu r joget lagu tu ngn adik2 aku..memandangkn dorg suma gila..dorg mmg suka ajar aku yg bkn2..kalo dangdut lak…haa..dangdut kena dgr beb..jgn duk wat innocent sgt..dgr..lgu dangdut bgus utk stress..sbb tu org tua yg gtal2 suma suka gi dangdut..kekeke..ok lagu dangdut aku xbrapa psti sbnrnya..try la dgr n nyanyi cintaku smpai ke euthopia..ngn asyik-amelina..then lagu melayu lak lagu2 aizat..faizal tahir,,mmg best !..aku ni mmg suka lagu yg berasaskan bunyi gitar..so lagu yg aku suka,ikot minat aku laa..ha korg ikot la minat msing2..

Banyak org ckp muzik skng makin merepek..org2 senior laa..mcm najwa latif tu..hmm,aku xrasa merepek wpon aku rsa najwa latif tu biasa2 ja..tp lagu dia ttp berseni.memang la seni semakin hari semakin pelik..sbb semakin hari semakin kita blajar,semakin banyak bnda baru kita tahu..jd xkn duduk di lopak yg sama ja..nti dorg yg ckp xdak kemajuan.tu kemajuan la tu..^^

Well,ini suma cuma bantuan kecil ja..tp bantuan yg plg penting bila anda sedang bersedih adalah bahu…cari bahu bila anda rasa nk menangis..sbb kita kna jgak menangis..xboleh simpan2… dan sayangi org yg meminjamkan bahunya itu..

p/s : time kt  kem,induksi,apa2 program yg melibat kisah sdih2 ni msti bahu aku yg jd tmpt bdk2 menangis..tp dorg sgt cute…helpless..jd thniah kpd bahu aku..kipidap!..

1 comment:

  1. Hi~ 안녕하세요? we are Twinscraftlife! Please visit our blog shop^^ 꼭 오세요~ 행쇼! twinscraftlife.blogspot.com

    ReplyDelete